Friday, November 14, 2008

Knegarn backar

Knegarn är en stor fan av Guns n' Roses och efter att ha lyssnat på Chinese Democracy i diverse editioner sedan Bulgarienvistelsen i augusti (trots att skivan inte släpps förrän 23 nov) har jag nu gjort helt om och sökt mig bakåt till de fyra vinylerna Use your illusion I & II.
Kolla först in Rolling Stone och deras projekt att ta ner dubblar till enkelskiveformat. Det är lite kul å lite läskigt. mina åsiker om Use your illusion I & II ligger oavsett fast. Det finns riktigt grymma låtar här, en hel del utfyllnad också såklart och det vete fan om jag får ihop en enkel (CD) av detta. Klart bäst är iallafall ESTRANGED. Den var så bra så jag fick spela den en gång till. Och efter den kommer You could be mine... detta bara på sista vinylsidan... de flesta har väl cd, ok jag provar Rolling Stone's teori: (och tar med alla hitsinglar, de ÄR ju bra, tro fan de blev singlar, alla covers e me oxå ;) ;) ;) ):

"Right Next Door to Hell" - 3:02 - (Rose/Stradlin/Timo Caltio)
"Live and Let Die" - 3:03 - (P. McCartney/L. Cartney)
"Don't Cry" (originalversion) - 4:44 - (Rose/Stradlin)
"Back off Bitch" - 5:04 - (Rose/Paul Tobias)
"November Rain" - 8:59 - (Rose)
"Garden of Eden" - 2:41 - (Rose/Slash)
"Civil War" (Axl Rose, Slash, Duff McKagan) - 7:36
"Yesterdays" (Axl Rose) - 3:13
"Knockin' on Heaven's Door" (Bob Dylan) - 5:36
"Get in the Ring" (Slash, Duff McKagan, Axl Rose) - 5:29
"Pretty Tied Up (The Perils of Rock N' Roll Decadence)" (Izzy Stradlin) - 4:46
"So Fine" (Duff McKagan) - 4:09
"Estranged" (Axl Rose) - 9:20
"You Could Be Mine" (Axl Rose, Izzy Stradlin) - 5:48

Vilken platta! Ok, vad tycker läsarna????????

1 Comments:

Blogger Knegarn said...

Den här varianten känns skrämmande amerikansk...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Use_Your_Illusion

11:15 PM

 

Post a Comment

<< Home