Wednesday, October 29, 2008

En skivmässa nära dig

På lördag går den sista Skivmässan på Kulturhuset av stapeln - efter 23 år! Jag har vart där som besökare sedan 1992, och sålt skivor med Eric till och från sedan 2000. Det är nu inte så att skivmässan lämnar trakten helt, den flyttas bara till Hva Folkets Park, men det känns ändå lite sorgligt.

Det blir inte nån försäljning i år, för Eric har spelning med Pistolese dan innan och vill koncentrera sig på det samt efterföljande öldrickning. Fullt förståeligt, men ska man gå dit å tjöpa lite skivor ändå? Jag har ju så många plattor, behöver ju inte fler - eller? Bara stå utanför och insupa atmosfären? Nja, känns sådär. Vi får se hur det blir.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, den däringa skivmässan har man ju lagt ut en och annan tusenlapp på genom åren...

Det var dock flera år sedan jag gick dit senast - som född in i cd-åldern så har det där med "udda pressningar" inte lockat mig särskilt mycket. Det är liksom musiken som varit i fokus.

Och när det begav sig (alltså när jag fortfarande gick slaviskt på alla skivmässor i Könjöping) så letade jag mest bootlegs med den heliga treenigheten: Bruce, Neil och Bob...

Men... Tror på nåt vis att jag har tillräckligt många versioner av "Maggie's Farm" nu.

Samlandet är liksom klart. Skivköpandet nuförtiden består mest i att köpa nytt (och de senaste veckorna i att länsa MediaMarkt på deras 19-kronorsskivor (helt obegriplig rea-ryck de gjorde som sålde ut bland annat Koops platta "Koop Islands" för just 19 kronor! Dock utplockat nu...)).

Aja, syns med andra ord inte på mässan...

2:37 PM

 

Post a Comment

<< Home