Saturday, April 11, 2009

Samma gamla skivmässa fast ändå inte


Bishops-sol

Maffian?

Påskfärgsmatchade bilar

Att fira påsk i Jönköping är så jävla klockrent, det spelar ingen roll vad Sjökan säger. Skivmässa, motormässa, strålande sol, ägg, öl och rock'n'roll.
På tal om Sjökan så hittade jag "12 saker som jag lovat att göra" av Magnus Johansson som vi lyssnade en del på i gymnasiet. Jag minns den som lite för glad jämfört med Magnus Johanssons självbetitlade mästerverk till debut (kolla bara in det här, iofs också rätt glatt, jag hade velat hitta Pappa är en flygkapten).
Sedan 1992 har jag besökt skivmässan i jkpg och från 2000 också sålt skivor där. I år flyttades kalaset till Huskvarna Folkets Park men det är som vanligt ändå. Kjell dyker upp med nån obskyr vinylsingel, Eric dyker också upp med nåt liknande och inte var det mer plats att botanisera nu heller. Nytt i år är dock cykling till och från mässan, jobbigt dit men rätt smidigt hem. Gav mersmak.


0 Comments:

Post a Comment

<< Home