Monday, March 02, 2009

Judas Priest Scandinavium 090301

Det har snackats om att Judas Priest är för gamla, Hallford kan inte ta de höga tonerna etc etc men det stora problemet med Judas Priest 2009 är att de inte kan sätta ihop en vettig setlista!
Mina favoritplattor Sad wings of destiny och Stained class ignoreras helt och det blir istället en massa dussinlåtar från 80-talet som gör startsträckan på konserten oerhört lång.

Sen vet jag inte om Scott Travis’ trumstocksjonglerande beror på showmanship eller uttråkning – som nyaste medlem (nästan 20 år i Prästens tjänst) borde han vara mer engagerad i själva
bankandet.
Breakin’ the law med sitt klassiska mellansnack (Breakin' the…what???) får lite fart på det hela men den stora höjdpunkten är Sinner där alla ger ALLT och man blir nästan mållös. Nu snackar vi! Och så blir det som befarat så att rösten räcker inte till i ”Painkiller”.
Förresten – är inte Glenn Tiptons gitarr
väldigt lågt mixad kvällen igenom?

Störst jubel väcker två saker – när Rob Halford gör sin femtielfte entre på motorcykel inför Hell bent for leather och den femtitolfte entren iförd en svensk flagga. I denna flagga blir det skalövningar med publiken och så pang på You’ve got another thing comin’. Slut!

P.S såhär såg låtlistan ut inledningsvis:

Dawn of Creation (intro)
Prophecy
Metal Gods
Eat Me Alive
Between the Hammer and the Anvil
Devil's Child

Mitt förslag till inledning:

Exciter
The Ripper
Back on the highway
Tyrant
Victim of changes

Jag fattar att de måste börja me nåt från Nostradamus, skivan ska säljas blab la bla men man kan väl få drömma d.s

2 Comments:

Blogger randigkatt said...

stand by for exciter...stand by for exciter....staaaaaaaand by for exciiiiiiiter!! (falsettvrål). jag håller med dig - en självklar inledning ju!

5:56 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Jag känner inte till Judas så värst bra men arga pojkar är oftast alltid bra och deras United tycker ja höjer festpulsen...

10:35 PM

 

Post a Comment

<< Home