Monday, August 13, 2007

gamla tider

D fann en gyllene era från mitten av 90-talet till 2006 då p3 live var 57 minuter långt. Nu är det 30 minuter, och ni kan ju läsa här om ni vill ha mer klagomål på sr. DÅ fick man feta livedokument i öronen var kvällsvecka, och spelade in morgonveckorna (på jobbet alltså). Särskilt viktigt var det att spela in torsdakvällarna, och helst få med 1 timme p3 rock också till ”långfredan” på maersk/IKEA (5.30-17 för att vara exakt).
Nu kvittar det. En halvtimme hit eller dit, och ingen kassettspelare i funktion på trucken. De e mp3 å fm-sändare som regerar nu. Synd på kassetterna – men ny ohörd musik når en på jobbet även i fortsättningen.

DÅ kunde ett hyfsat turnerande band få en att avstå från aktuella skivor när de levande dokumenten helt enkelt var så mycket…just det, levande. Jag köpte nya skivor då, i mycket större utsträcking än nu (som alla andra) men p3 livearna gick så mycket varmare. Med vissa artister har jag upp till 5-6 stycken livetaper.

OM jag nån gång blir arbetslös eller blir så gammal som jag går i pension, då ska jag sätta mej med de där kassetterna. Det kan bli om 10 år, 20 år eller t o m 30 år – men jag ska sätta mej med dessa kassetter å bara njuuuuuuuuuuuuuuta. Inte jobba ett dyft men ändå minnas det gamla och nya IKEA lagret. Det finns lagrat på banden - likaväl som musiken.

Lyssna på P3 live ikväll förresten, då är det Brian Jonestown massacre. chicketikawoawaow!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home