Thursday, January 25, 2007

Vad är det som händer med sveriges radio?

P3 - den unga kanalen eller den dumma kanalen? vad f'***** är det som händer? P3s lyssnare är för...jag vet inte vad de är men 15 minuter eko orkar de inte med. en timme reklamradio utan reklam mellan 15 och 16. musikjournalen nerlagt - vansinne men ett tidens tecken. p3 live förkortat, unga lyssnare orkar nog bara med en halvtimmes livemusik. och värst av allt - p3 rock framflyttat en timme och alverat till 1 timme. Se här hur viktigt p3 rock är för min kvällsvecka på jobbet. kl 22 blir det istället p3 lab som ersatte p3 demo som jag inte hört på 5 år

Nytt är ett jättelångt telefonväkteriprogram som täcker både frank- mj-och halva p3 livetiden, hanna fahl tar sin popelitelektroikintelektualitet till ett populärkulturprogram mellan 11 och 1, det är det jag lyssnar på just nu. man får sätta sin tilltro till p4 och p1 om man vill ha något med djup eller folklighet. p3 skvalar och fördummar. det trodde jag det fanns tillräckligt med andra "kanaler" som gjorde... kommentarer?

1 Comments:

Blogger Knegarn said...

jag måste dock slå ett slag för p1-programmet Vågen där man kan sitta och diskutera en eller två böcker i en timme. det var här jag upptäckte den skotska deckarförfattaren denise mina. åter till programformen: intellektuellt, visst, torrt - you bet, men bara idén att det går att ägna något så mycket tid i radion 2007 utan att spela en enda låt är lovvärd.

nu spelar de förresten enstaka låtar i p1. har jag alldig hört innan. "litegrann från ovan" med edvard persson passerar p1:s nålsöga

11:51 AM

 

Post a Comment

<< Home