Thursday, December 21, 2006

Årets 2006

Nu har JP publicerat sin årsbästalista så då är det väl dags för mig med. Denna gång har jag delat in plattorna i köpta och lånade/brända skivor. Jag har ännu inte laddat ner nåt album från nätet. Jag vet inte hur man gör.

Köpta skivor utan inbördes ordning:

Ed Green: Ed Greene
Motorpsycho: Black hole/blank canvas
Essex Green: Cannibal sea
The Hugh Scott band II: Bryndwr Road vol 1
Dismember: The god that never was

Lånade/brända skivor utan inbördes ordning:

Belle & Sebastian: The Life Pursuit
Bob Dylan: Modern times
Mikael Wiehe: Främmande land
Iron Maiden: A matter of life and death
Johnny Cash: American recordings V

Och i en egen kategori: Vinyl 2006

The Nykels: Det här går ju bra

Årets festival: Popadelica – för att den är ny och har framtiden för sig. Boka en metalakt nästa år.
Årets konsert: Nån jag inte var på.
Årets rockklubb: Andy och Anjas My Little Firecountry.
Årets musiktävling: Rockjakten. Vår (Wanteds) delfinal var magisk.
Årets egna gig: Sir Simons 2 dec med Wanted. Den som inte var där fattar inte vilket ös det var.
Årets lokalband: Phace O.S, Phoenix Harmony, Phistolese och Amores Pherros.
Förhoppningar inför nästa år: Platta med Phace, Elektrisk platta med Knegarn, G n’ R-platta 6:e mars

0 Comments:

Post a Comment

<< Home