Wednesday, November 22, 2006

Beatles igen eller Rör inte "mina" beatleslåtar

Nu har jag hört lite från nyss nämnda "Love" och jag mår nästan illa. Varför ändra på något (i princip) fulländat? Det blir på sin höjd "intressant" men inte bra och garanterat aldrig bättre. George Martin kan väl få sitta och leka med låtarna så här på sin fritid men ut på skiva ska det inte. Rör inte "mina" beatleslåtar!
Mer intressant verkar neil youngs dykning i arkiven. Här rör det sig tydligen om en en vanlig konsertupptagning rakt upp och ner. "Live at fillmore east 1970" fick mig bara genom sin låtordning att plocka ut "everybody knows this is nowhere" ur skivhyllan och in i Opeln för på-väg-till-jobbet-lyssning. Vilken platta. Vilket band - crazy horse. måtte den aldrig mixas å fixas om. Basta!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home