Tuesday, February 26, 2008

Knegarn slutar simma

Det var den motionsformen det. Ni som har läst här på senare tid (jag skriver ju inte särskilt ofta) vet att jag har börjat simma. Nu har jag även slutat simma. För att göra historien kort beror det på 2 saker:

1) först hade jag inget hänglås.
2) sen skaffade jag ett hänglås - som nu har klippts bort för att jag lämnade kvar det.

Detta har fått till följd att 2 badhusbesök inte lett till nån simning. Det här skulle ju vara smidigt, på väg från jobbet och allting. Det är tillräkligt mycket krångel att ha med badbyxor handuk och ombyte, ska man dessutom ta av hänglåset och dra med sig schampo och deo hem varenda gång????

Det har inte varit smidigt i övrigt heller. Kvällsveckan är körd, badet är bara öppet e m å kväll. jag slutar jobba kl 2 på morronveckan och badet öppnar 3. I mellantiden kommer tröttheten och svetten smygande. Det är ett väldigt slit innan man får börja motionera. Sist blev jag dessutom terroriserad av sportlovslediga barn som tjoade och plaskade. Ska det vara ROLIGT att motionera? Nä jobbigt och tråkigt tack, då känns det åtminstone på allvar.

Tillbaks till den gamle vanlige ohälsosamme Knegarn alltså. om det ändå inte regnade så man kunde ta en promenad. Bläääääääääääääääääääääääääääääääää!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Surt när ens planer grusas så men som jag alltid sagt så ger sportande/idrottande absolut inga fördelar alls utan skapar mest stress irritation och andra obehag.
Sätt dig hemma istället i soffan och häll upp en fet whisky och skölj ner den med en bra bok samt lyssna på någe gött...

12:29 PM

 

Post a Comment

<< Home