Thursday, December 20, 2007

Agent 003

Bland de miljoner som läser den här bloggen så är det kanske några som vet att jag jobbar på ett av de 2 ”nya” lagren på Torsvik, men idag fick jag på grund av arbetsbrist dra ner till det gamla lagret, även kallat 003. Förutom nån kurs i jobbet har jag inte varit där på över 5 år. Det kändes skumt att glida in där kan jag säga. Jag träffade ganska snart lite folk från förr, men vädligt många var nya ansikten, särskilt bland cheferna. De hade även byggt om en hel del därinne.
Som vanligt när man blir ”utlånad” vet varken man själv eller de man kommer till vad man skall göra riktigt. Vi var i alla fall 3 pers från mitt lager och skulle få lossa lastbilar. Innan dessa kom och vi kunde börja jobba kom dock en liten detalj emellan: första matrasten. Något närmast heligt i dessa sammanhang, d v s i jobb med stämpelkort.
Den första bilen var inte så lätt då de hade surrat fast varje rad pallar med spännband men efter lite funderingar och hjälp från lasbilsorganisationen kunde vi öppna släpet från sidan och på så vis få loss spännbanden. Sen rullade det på.
Tja, jag skulle kunna hålla på å snurra in mig i divese fackuttryck men tiden gick å det blev en matrast till å strax var klockan 2. En dags jullov väntar…

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

God jul i efterskott dårå....

Gamla 003 trodde ja knappt ens existerade längre :-)

Hälsn unnarydaren

9:47 PM

 

Post a Comment

<< Home