Wednesday, July 09, 2008

En liten summering

Semesterveckan regnde bort på lördan, jag och frugan var på Ydre countryfestival och det kom en riktig störtskur som fick oss att packa ihop och åka hem. Redan här hänger regnet i luften:Ja, sen fortsatte det regna på söndan så det blev läsa bok och repa med coverbandet undercover, jag ska hoppa in där på trummor på två spelningar, en på Fiskarn på Sönda och en på Grännaberget.

Och så jobb såklart. Kvällsvecka och fullt upp innan jobbet. Igår spelade jag in 2 nya Knegarnlåtar och idag var jag i Tranås och spelade in 2 Elvislåtar. Pust!

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vad långt bak du verkar stå på konserterna? Vilket får mig att fundera på om man kan räkna ut konsertbesökarnas ålder genom någon slags ekvation där åldern tilltar med avståndet till scenen.

Ett förslag:

13 (nån slags lägsta åldersgräns för "riktiga konserter") + avstånd till scenen (i meter räknat) delat med 2

Hmm... Står man då fem meter från scenen är man 15,5 år. Står man 30 meter från scenen är man 28 år. Står man 100 meter från scenen är man 63 år.

Hmm... Tål att filas på, men säger kanske nåt.

Själv är jag 31, och står gärna på 28,5 meters avstånd från scenen.

9:08 AM

 
Blogger Knegarn said...

Det kan också vara så att jag står långt bak när jag tar bilder. Det ver man ju inte...

10:32 AM

 
Anonymous Anonymous said...

Hahahah.. X/2=L där L är längd till scen och X är åldern. X härleds från X´.

Klockren!

/Matsa

11:42 AM

 
Blogger Knegarn said...

Frågan är hur nära mina gigs ni kommer att befinna er...

1:25 PM

 
Anonymous Anonymous said...

Jag kommer ju då stå 16 meter från dig. Fan,.. kommer bli svårt att höra när dövheten slår till om några år. :)

9:39 AM

 
Blogger Knegarn said...

på söndag eller torsdag?

9:41 AM

 

Post a Comment

<< Home