Monday, February 20, 2006

Tillbaka

Jag har en räknare till min blogg som skickar mejl en gång om dan och de senaste dagarna har jag inte haft några besökare. jag tror det beror på att jag inte har skrivit nåt nytt på ett tag. Fast jag kommenterar ofta Mia Friedners blogg. Nu skriver jag iallafall för det har hänt lite grejer. jag har krockat, klippt mej och blivit förkyld. I ungefär den ordningen. Förkylningen har lurat några dar, men krocka har man väl inte tänkt att man ska göra.

Som tur var var det inte mitt fel, och som tur var blev bara bilarna skadade, bortsett från lite värk hos vissa. Det var på gamla e4an vid utfarten från bratteborg. En bil står snällt och väntar på utfarten - tror jag. helt plötsligt kör han bara ut rakt framför mej. jag bromsar och svänger höger men det är halt så jag lyckas inte sakta ner så mycket. vänstersidan på fronten träffar hans bakskärm. Vilken tur det inte var dörren! Den unge grabben som körde den andra bilen tog på sej ansvaret, han såg inte min bil. Det var skönt att inte jag klantat mej, jag övningskörde ju med min syrra så hade jag gjort fel hade hon fått skiten. Vi gjorde skadeanmälan, ringde en bärgare som hämtade bilarna och nu får försäkringsbolaget göra sitt. Det sura är ju att det kunde lika gärna varit mitt fel. Bilkörning är inte min grej. Samtidigt är detta ännu en erfarenhet som bilist, hur absurt det än kan låta. Det kunde ju trots allt gått mycket värre

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det är superläskigt att krocka, tur att det gick bra ändå!
Och att du har krockat betyder inte att du är en dålig bilförare. Så det så. det är så många omständigheter som spelar in. När jag krockade (jag menar inte stora smällen i somras utan när jag i ren utmattning lyckades krocka min mammas bil på torpa för ett par år sen), tyckte jag länge att det var jag som kört dåligt och att det aldrig hänt om jag inte varit så trött. Det kan hända att det är så, men faktum kvarstår att samma sak hände som för dig - den andra bilen såg sig inte för utan körde rakt ut i korsningen.
Se till att köra bil massor nu, så att du inte blir rädd och osäker. Det kan sitta i ett tag, det gör det i alla fall på mig.

2:14 PM

 

Post a Comment

<< Home