Friday, July 02, 2010

Hultsfredslistan 2

1996

Pulp – rätt band på rätt plats rätt år. Jarvis Cocker i högform.

Bruce Dickinson & Skunkworks – knepigt solomaterial men Bruce showade som alltid. Gemytlig cover av Tom Jones’ Delilah.

Ministry – industriell galenskap passar fint i festivalmörkret.

Iggy Pop nitade sig själv med mickastativet. Minns dock inte mycket av giget

Och så missade jag en av Soundtrack of our lives första spelningar…

1997

Jobbade som security så många band sågs och hördes kring och bakom Hawaii, t ex Charlatans och Suede. Missade helt Entombed p g a detta jobb.

Men Nykels spelning på nån scen vid campingen glömmer man inte.

Rage against the machine fick marken att gunga. Tvivlar på att det var battre 2008, men kan inte jämföra.

Soundtrack of our lives dök turligt nog upp även detta år. Och vi såg en dubbelgångare till Ebbot i Vimmerby tidigare på dagen.

Sist kan jag nämna att jag lugnt promenerade förbi Wu-Tang Clans gig. Lyssnade inte på hiphop på den tiden…

1998

Wilmer X – med nyfunnen energi och i svarta kläder var det rock n’ roll för hela pengen.

Black Sabbath – Ozzys röst höll nästan hela vägen och detta var en historisk bokning.

Kent var nog rätt bra det året, jo det tror jag…

Fick solsting de få timmar det var sol, jag tror det var på torsdan.

Verve och nåt band till ställde in.

Nästa del 2001-2004

0 Comments:

Post a Comment

<< Home